• Uncategorized

    LOOKBACK 2018: JANUARY – APRIL

    Det hÀr Äret Àr sÀkert det dÄ jag skrivit sÀmst blogginlÀgg nÄgonsin sÄ svÄrt att gÄ tillbaka till dem, men jag fÄr anvÀnda facebook och instagram istÀllet. LÀnkar till de inlÀgg som finns i bloggen.

    This is probably the year when I have written the least posts ever so it is hard to look back at them so I will use facebook and Instagram. I am gonna link to the posts that are in the blog.

    JANUARI / JANUARY

    KÀnns verkligen helt sjukt att tÀnka tillbaka till Januari. Det kÀnns som om det var just, men det Àr ju nog en tid sen. Men januari var definitivt en bra mÄnad. Jag hade hemskt stora planer inför Äret nÀr det började. Jag drömde om att fÄ Äka till Paris pÄ Extravaganza. Jag skrev ett dubbel Bette Box inlÀgg dÄ jag var lite efter i svÀngarna. Definitivt lite efter i svÀngarna dÄ jul-inlÀgget ocksÄ kom först i Januari. Jag och W var en svÀng runt stan och kollade pÄ alla fina LUX Helsinki installationer och det var roligt. Jag kÀnde mig ocksÄ lite sjuk en dag sÄ jag lÄnade Ws huvtröja. Skönaste nÄgonsin. Jag lÀste 5 Second Rule av Mel Robbins och OMG den rekommenderar jag verkligen. NyÄret var helt undebart. Precis som min outfit. Jag gjorde ett inlÀgg Àven om min livstilsförÀndring och la ut bilder jag aldrig nÄgonsin tÀnkte att skulle se ljusa vÀrlden. Jag jobbade pÄ Svenska Teatern dÄ. Jag var pÄ mÄnga morgonpromenader ute i snön TrÀnade mycket pÄ Freda i supergÀng. Jag var pÄ scen pÄ STS i Vanda och pratade lite om min story. Hade en helt super jobbdag pÄ Freda dÄ Una kom och hÀlsade pÄ och inspirerade oss. Skrattade sÄ otroligt mycket dom timmarna. Jag fick mÄnga vuxenpoÀng och skaffade visitkort. Dom blev nog sÄ fina. Det var Januari i ett nötskal.

    It feels very crazy to think back at January. It feels like it was a second ago, but that is not true. But January was a good month. I had huge plans for the year when it started. I dreamed of going to Paris for the Extravaganza. I wrote a double Bette Box post because I was a bit after with them. Also very behind when the Christmas post also came in January.  We went around the city with W looking at all the LUX Helsinki installations and it was a lot of fun. I felt sick one day and borrowed Ws hoodie. So comfy. I read The 5 Second Rule from Mel Robbins and OMG I do recommend it. The New Year was nice. As was my outfit. I made a post about my lifestyle change and put out pictures I never thought would see the light. I worked at Svenska Teatern. I went on morning walks out in the snow. I worked out with the gang at Freda a lot. I went on the stage at the STS in Vantaa and talked a bit about my story. I had a great workday at Freda when Una came over to inspire us. I laughed so much during those days. I also got many adult points by ordering some business cards. They look so good. And that was January. 

    FEBRUARI / FEBRUARY

    Jag gjorde hela tvĂ„ inlĂ€gg i bloggen i Februari. Ett inlĂ€gg var om det jag köpte i Tallinn en gĂ„ng och det andra var Januari Bette Boxen. Jag jobbade Ă€nnu ocksĂ„ pĂ„ Svenska Teatern och dĂ€r var det Stockmann Stockmann för hela slanten. Min första Kick Off var pĂ„ Scandic Grand Marina och det var sĂ„ otroligt fantastiskt! Den utlĂ€ndska gĂ€sten kom till Freda och provade pĂ„ att trĂ€na ute i snön. Han tyckte vi var helt galna men jag tror Ă€ndĂ„ att han gilla det. Jag och W hade 6 mĂ„naders dag och firade genom att gĂ„ pĂ„ The Greatest Showman. Deb filmen alltsĂ„. SĂ„ bra. Soundtracken lyssnar jag Ă€nnu ocksĂ„ pĂ„ nĂ€stan dagligen. Jag trĂ€nade sĂ„klart troligen varje vecka i bra sĂ€llskap. Min första Alla HjĂ€rtansdag med pojkvĂ€n kom förbi och vi tog det lugnt och jag var pĂ„ dessutom. Men choklad fick jag. Stockmann Stockmann hade premiĂ€r. Jag fick min Nutribullet av Herbalife och ÅH den Ă€r sÄÄÄ bra. Ibland Ă„t jag plĂ€ttar till morgonmĂ„l. HĂ€lsosamma plĂ€ttar.

    I did two posts in the blog in February. One post was about what I bought in Tallinn and the other one was the January Bette Box. I still worked at Svenska Teatern and there it was Stockmann Stockmann. My first ever Kick Off was at the Scandic Grand Marina and it was amazing! The guest came to Freda too and came with us outside to workout in the snow. He might have thought that we were insane but I think he enjoyed it. I and W celebrated 6 months with seeing The Greatest Showman. That movie tho. So good. The soundtrack is amazing and I listen to it quite a lot still. I also did work out a lot in the best company. My first Valentine’s Day with a BF came but we did nothing special and I was working too. But I did get some chocolate. Stockmann Stockmann had its premiere. I got my Nutribullet from Herbalife and omg it is good. Sometimes I ate pancakes for breakfast. Healthy Pancakes.

    MARS / MARCH


    I mars fick mitt fina team tvĂ„ nya medlemmar och vad Ă€r nu bĂ€ttre Ă€n det. 30 dagar challenge började ocksĂ„ och det betydde en del morgontrĂ€ningar klockan 6 pĂ„ morgonen. Det var lite galet men roligt pĂ„ sammagĂ„ng. Jag fick mera presenter av Herbalife. VĂ€skan har anvĂ€nts mĂ„nga gĂ„nger och jag Ă€lskar den. Vi var Ă€ven pĂ„ kryssing till Stockholm med W och Ă„t en massa burgare. Phil’s Burger Ă€r min all time favorit. Jag började jobba pĂ„ Hakalaukku sĂ„ jag hade 3 jobb pĂ„ en gĂ„ng. Jag rekommenderar det inte. Jag skrev bara ett inlĂ€gg under mĂ„naden och det var om att jag hade för mycket pĂ„gĂ„ng. 

    My team got two new members in March and what is better than that. 30 days challenge started and it meant a few morning workouts at 6 o’clock in the morning. It was quite crazy but fun at the same time. I got more presents from Herbalife. The bag I have been using quite a lot and I love it. We went on a cruise to Stockholm with W and we ate a lot of burgers. Phil’s Burger is one of my absolute favorites. I started working at Hakalaukku and had 3 jobs at the same time. I don’t recommend. I only wrote one post during the month and that was about me having so many things going on.

    APRIL / APRIL

    Jag och W firade 8 mÄnader ihop. Jag Äkte pÄ seminarium till Tammerfors och det var en fantastisk resa. I bloggen skrev jag ett inlÀgg om min outfit som jag hade pÄ mig dit. DÀr fick jag Àven en bild tillsammans med Meeri RÀisÀnen som Àr sponsorerad av Herbalife. Om ni vill se en vlog om den resan sÄ finns det en pÄ youtube hÀr. Den Àr bara pÄ finska dock. Jag fick se Lisa Nilsson pÄ Finlandiahuset tack vare min kÀra bror som hade en extra biljett. Jag tog nÄgra promenader pÄ morgonen och Àlskade det. Jag skrev om det hÀr.  Och som ni kan se sÄ trÀnade jag mycket ute i fantastiskt sÀllskap.
    I and W celebrated 8 months. I went to a seminar in Tampere and it was a fun trip. In the blog I wrote a post about my outfit I had on.  I even got a picture with Meeri RÀisÀnen who is a sponsored athlete. If you wanna see a vlog about this trip then it is here on youtube. Only in Finnish. I got to see Lisa Nilsson at the Finlandia thanks to my brother that had a ticket. I took a few walks in the mornings and I loved it. I wrote about it here. And as you can see I worked out a lot in amazing company.

    Första 4 mÄnaderna var det. NÀsta fyra kommer snart. 


    That was the first 4 months. Next 4 will come soon.

    26.12.18 17:20


  • Uncategorized

    CHRISTMAS OUTFIT

    Jag hade en plan att sminka mig med röda lÀppar och grejer men det gjorde jag sen ÀndÄ inte. Jag hade inte tillrÀcklig tid pÄ morgonen och jag bestÀmde mig för att inte stressa över en sÄdan liten sak. TillrÀcklig mycket planer för dagen och jag skulle ÀndÄ bara Àta upp lÀppstiftet. SÄ sket i det. Jag köpte en ny jultröja pÄ lördagen nÀr jag var och letade julklappar. Jag tyckte den var sÄ söt nÀr jag sÄg den pÄ H&M och nappade med den. Jag lyckades nog lacka om naglarna pÄ morgonen och lacket jag anvÀnde kommer frÄn F.U.N Laquer och den underbara kollektionen som har gjorts tillsammans med Simply Nailogical och jag fick höra att de slutar tillverka dem och köpte alla. Den hÀr Àr Black Holo Witch och Àr sÄ otroligt fint att jag dör lite. Detta blir klart mitt nyÄrs lack i Är.
    Det enda jag la pÄ mig i sminkvÀg var maskara. Har nog sÄ bra hy nuförtiden att egentligen behöver jag inget annat.

    Vad tycker ni om tröjan?

    I had plans to put on makeup and red lips but then I didn’t. I didn’t have enough time in the morning and I decided not to stress over such a thing. Enough plans for the day and I would anyways eat the lipstick. So I scrapped that. I bought a new Christmas sweater on Friday when I was shopping for presents. I thought it was so cute when I saw it in H&M and picked it up. I did manage to paint my nails in the morning and the polish I used is from F.U.N Laquer and the wonderful collection they did with Simply Nailogical and I found out that they are gonna stop making them and had to buy them all. This one is Black Holo Witch and it is so pretty that I can’t even. This will probably be my new years’ polish this year.
    The only make up I put on was mascara. I do have such good skin right now that I don’t really need anymore.


    What do you think of the sweater?

    25.12 22:28
  • Uncategorized

    MY PLANS FOR WEEK 52

    MÄndag 24.12: Fira jul hos mamma och sedan gÄ till Ws förÀldrar och fortsÀtta firandet.
    Tisdag 25.12: Äta lunch hos Ws förĂ€ldrar och sen killarna hit för att spela = bloggtid för mig.
    Onsdag 26.12: Skall till Freda för att skriva och jobba lite.
    Torsdag 27.12: Inga planer egentligen sÄ det kan hÀnda att det blir hemmadag och blogg.
    Fredag 28.12: Har lite planer att Äka till Lahtis med Brunchbrudarna för att prata strunt och Àta gott.
    Lördag: 29.12: Kommer hem frÄn Lahtis och skall pÄ ett 2 Ärs kalas för att fira finaste flickan.
    Söndag 30.12: Inga planer men det kan hÀnda att det blir att gÄ till butiken och jag hoppas pÄ att bara fÄ ta det lugnt och kanske se pÄ nÄn film brevid W.

    Det Àr ganska mycket roligt den hÀr veckan men det Àr ju just sÄ det skall vara pÄ julveckan. Hoppas ni har en helt super vecka och God Jul Ät er allihopa!

    Vad har ni gjort i jul?

    Monday 24.12: Celebrate Christmas at moms place and then go to W parents and continue celebrating. 
    Tuesday 25.12: Eat lunch at Ws parents and then the boys are gonna come here and play = blogging time for me. 
    Wednesday 26.12: Probably gonna go to Freda to write and work a bit. 
    Thursday 27.12: No real plans so it might become a home day and blog. 
    Friday 28.12: I have plans to go to Lahti with Brunchbrudarna to talk crap and eat well.
    Saturday 29.12: Coming home from Lahti and gonna go to a 2-year birthday party to celebrate the cutest little girl. 
    Sunday 30.12: No plans except we might go to the store and I am hoping to get to take it easy and maybe watch a movie with W.

    It is quite a lot of fun things this week but that is just right on Christmas week. I hope you have a great week and Merry Christmas!

    What have you been doing this Christmas?

    25.12.18 20:52


  • Uncategorized

    MY WEEK 51: GOING BLONDE AND GETTING READY FOR CHRISTMAS

    PÄ mÄndagen sÄ gick jag och W till julmarknader med min mamma och hennes kompis. Det hÀr Àr nÄgot som jag och de alltid gör varje Är. Tidigare har det varit Kvinnornas Julmarknad men eftersom den inte var alls i Är sÄ mÄste vi vÀlja andra att gÄ pÄ. W kom med detta Är. Det var riktigt roligt och jag trÀffade nÄgra bekanta och det Àr aldrig fel. Vi gick Vanhan och sen internationella marknaden. Efter det gick jag och W till Espresso House i Forum för en kaffe (och en varm choklad). Det har blivit vÄrt stÀlle för vi gÄr nÀstan alltid dit nÀr vi Àr i stan. Sen gick vi nÄgra butiker runt till det var dags för mig att gÄ till Freda. Jag gick dit och fick vÀrldens överraskning nÀr fina Teija kom genom dörren. Rakt frÄn Mozambique till trÀningen. Helt sjukt roligt att se henne. TrÀningen gick bra trots snö och halt, men ingen föll eller skadade sig sÄ ingen fara. PÄ vÀgen hem var jag en svÀng till butiken och kom pÄ varför jag oftast inte gör det ensam. Jag har inga krafter helt enkelt. Jag lyssnade pÄ en webinar om Kick Off och kan verkligen inte vÀnta. Sen blev det film framför tvn. NÄn Avengers.

    On Monday I and W went to some Christmas markets with my mom and her friend. This is something me and they do every year. Usually, it is the women’s Christmas market but since that wasnĂ€t held at all this year we had to go elsewhere. W came with us this year. It was a lot of fun and I saw some friends and that is never wrong. We went to Vanha and the international market. After that, I and W went to Espresso House in Forum for a coffee (and a hot chocolate). It has become our place since we almost everytime we are in the city we go there. Then we looked around in a few shops before I had to go to Freda. I got the biggest surprise when Teija walked in. Straight from Mozambique to workout. It was so nice to see her. The workout went great even though there was snow and it was quite slippery, but no one fell or hurt themselves so it is all good. On the way home I went to the store and remembered why I usually don’t do it alone. I don’t have any strength to carry.  I listened to a webinar about Kick Off and I can’t wait. Then we watched a movie in front of the tv. Avengers. 

    Tisdagen började för min del vid 8 pÄ morgonen. Jag har lite börjat Àndra tiden dÄ jag stiger upp och det Àr inte alltid klockan 7. Jag gjorde mina normala morgongrejer och sen satt en stund och gjorde blogg-grejs. I nÄgot skede steg Àven W upp. Till morgonmÄl hade vi bananacream med hallon och det var supergott. Lunchen bestod av kycklig, ris, majs, tomat och gurka. Super gott det ocksÄ och nÄgot vi lagar ganska sÄ ofta.
    Efter lunchen Äkte vi ivÀg efter ett Herbalife-paket som hamnat helt konstigt i MÄnsas trots att det stod helt rÀtt adress pÄ den. Jag mÄste ta och undersöka detta dÄ jag inte vill gÄ efter de frÄn MÄnsas mera. Jag öppnade paketet snabbt hemma och det var rakt ivÀg till gymmet. Jag sprang 7 minuter pÄ springmattan igen. Det Àr nÄgot jag tÀnker jobba pÄ och kanske gÄ nÄgon gÄng ensam för att bara lite springa. Det var roligt att trÀna igen. Mande Àr helt supersÀllskap. PÄ vÀgen hem gick jag efter ett paket frÄn HagnÀs ocksÄ och dÀr var jÀtte mycket folk. Julen gör alla galna. NÀr jag kom hem sÄ Äkte W ivÀg till en kompis och jag blev ensam. Jag stÀdade lite och tittade lite pÄ tv och sÄnt. Vid halv 12 gick jag i sÀng.

    Tuesday started for me at 8 o’clock. I have started changing the time I get up and I am not getting up 7 every day. I did my usual morning routine and then did some blogging. At some point, W got up and we had banana cream with raspberries for breakfast. It was delicious. Our lunch was chicken, rice, corn, tomatoes, and cucumber. It was delicious and it is something we do quite often. 
    After lunch, we went to get a Herbalife-package that had somehow ended up in Maunula even though it had the right address on it. I have to check this because I really don’t wanna go after them from Maunula. I opened the package fast at home and then left to go to the gym. I ran 7 minutes on the treadmill. It is something I am gonna work on and I might go alone at some point to just run. It was a good workout again and Mande is a great company. On the way home I went after a package from Hakaniemi and there were a lot of people. Christmas makes people crazy. When I came home W left to go to a friend and I got to be home alone. I did some cleaning and watched some tv and things like that. At around half 12 I was in bed. 


    PÄ Onsdagen Äkte vi till Katajanokan Kartano för att Àta jullunch med Ws förÀldrar. Jag kan sÀga att huhu det var verkligen supergott och det var riktigt roligt att spendera tid med dem. Efter det Äkte vi till dem dÀr jag tÀnkte att jag skulle göra lite jobb pÄ datorn men nÀr jag kom dit sÄ fick jag frÄga att komma och shoppa. SÄ jag nappade pÄ det istÀllet och gick med Teija och shoppa. W blev dÀr och fixa pÄ bilen som han och hans pappa jobbar pÄ. Jag fick se den och nog har de en bit att gÄ Ànnu. Jag och Teija gick i nÄgra butiker och hon hittade de hon behövde. Sen gick vi till Freda för att hÀnga en stund före trÀningen. TrÀningen gick helt super trots att mina armar var sjuka efter tisdagens trÀning. Jag kan sÀga att plankka var inte det lÀttaste. Efter trÀningen gick vi till backen och Äkte, eller försöker Äka, backe. Underlagen vi hade var inte riktigt sÄ bra, men roligt var det ÀndÄ. Det finns en video pÄ instagram sÄ kolla in den. Jag hade sagt tidigare Ät W att jag skulle vilja Äka pulkabacke och se sÄ universum gav mig det.
    NÀr jag kom hem sÄ Äkte W ivÀg igen och jag blev ensam. Tittade lite pÄ tv och hoppade i duschen. Planerade att stÀda pÄ morgonen. Jag gick i sÀng redan halv 11 för en gÄngs skull.

    On Wednesday we went to Katajanokan Kartano for some Christmas lunch with Ws parents. I can tell you that it was so delicious and it was a lot of fun to spend time with them. After that we went to their place and I had planned on doing some work on the computer but when I got there I got a message asking me to come shopping. So I took that offer and went shopping with Teija. W stayed there to do some work on the car that he and his dad are working on. I got to see it and they do have work ahead of them. I and Teija went through a few stores and she found what she needed. Then we went to Freda to hang out a while before the workout. The workout was nice even though my arms were sore from Tuesday’s workout. I can tell you that planking was not easy. After the workout, we went to the hill and went down it or tried to slide down it. The things we were sitting on didn’t slide as well as we thought but we had fun anyway. There is a video on Instagram if you wanna see a snippet. I had earlier said to W that I wanted to go and do that and the universe gave me what I asked for. 
    When I came home W went to a friend again and I was alone. Watched a bit of tv and jumped in the shower and planned to clean the apartment in the morning. I went to bed at half 11 for once. 


    Torsdagen började med att jag vaknade upp 6:30 och gjorde allt jag brukar göra pĂ„ morgonen före jag tog i tag med stĂ€dande av lĂ€genheten. Det gĂ€llde att springa upp till vinden ett par gĂ„ngen och till kĂ€llaren en gĂ„ng men nu ser hĂ€r helt bra ut sĂ„ det var nog vĂ€rt det. W kom hem vid 13-14 tiden och han var nog nöjd och hĂ€mtade med sig ett paket frĂ„n Kuivalihakundi som han bestĂ€llt helt sneaky utan att sĂ€ga nĂ„got. Jag blev glad och i den fanns 3 pĂ„sar beef jerky. SĂ„ gott. La Ă€ven ut detta pĂ„ instagram och kom med i deras story. Sen Ă„kte jag ivĂ€g för att hĂ€mta nagellacken frĂ„n Cesarsshop. Det kan hĂ€nda att nĂ„gra andra lack ocksĂ„ kom med dĂ„ jag var dit. Efter en svĂ€ng till Tokmanni och Smarket sĂ„ gick jag vidare till Camilla dĂ€r vi skulle fĂ€rga mitt hĂ„r, Ă€ntligen. Det hĂ€r har vi pratat om i en evighet. Fören vi kunde börja sĂ„ mĂ„ste jag ju först leka med Lellona och Limppu. Det var bara roligt att se dem. Lellona har blivit sĂ„ stor. Sen nĂ€r barnen var i sĂ€ng sĂ„ kunde vi Ă€ntligen börja och jag hade sagt Ă„t W att det kommer att ta lĂ€nge. ÄndĂ„ sĂ„ skicka han meddelade vid 11 tiden att kommer jag hem och sover. Det Ă€r en grej att varje gĂ„ng jag far till dem sĂ„ stannar jag lĂ€nge. NĂ„gra gĂ„nger har jag blivit övernatt ocksĂ„. Vi bara pratar och pratar och pratar om allt. Jag missade sista bussen och det blev taxi men det betydde ocksĂ„ att jag inte hade sĂ„ brĂ„ttom och Camilla kunde Ă€nnu locka mitt hĂ„r. Jag önskar att hon bodde nĂ€rmare sĂ„ att hon skulle kunna fixa mitt hĂ„r varje dag. Den dagen dĂ„ pengar inte Ă€r ett problem sĂ„ vet ni dĂ„. Jag Ă€r sĂ„ sjukt nöjd över hur det blev att se ut.

    Thursday started with me getting up at 6:30 and doing all I do in the mornings before I took on cleaning the apartment. It involved me running up to the attic a few times and once to the basement but now it does look a lot better so it was worth it. W came home around 13-14 and he was happy and had with him a package from Kuivalihakundi that he secretly had ordered. I got happy and there were 3 bags of beef jerky. So delicious. I put a few pictures on Instagram and ended up in their story. After that, I went to go pick up the nail polishes from Cesarsshop. There is a possibility that a few others also made it home from there. After a quick look in Tokmanni and Smarket, I went to Camilla’s where we were gonna dye my hair. Finally. This was something we had talked about a while. Before we could start I first had to play with Lellona and Limppu. It was a lot of fun to see them. Lellona is such a big boy. When the kids were in bed we could finally start and I had told W that it would take long. But still, he sent a message at 11ish asking if I was coming home to sleep. It is a thing that when I go there I am always there for hours. A few times I have stayed the night. We just talk and talk and talk. I missed the last bus which meant I had to take a cab but that also meant that there wasn’t any hurry and Camilla could curl my hair. I wish she lived right next door so that she could do my hair every day. The day money isn’t an issue she has got a job. I am so happy with how my hair is now. 

    PÄ fredagen var planen att jag skulle fara ivÀg tidigt för att shoppa julklappar men det gick inte alls sÄ och största delen av dagen gick till att bara slöa. Vid 5 tiden pÄ kvÀllen sÄ kom jag ivÀg och lyckades till och med fÄ nÀstan alla klappar köpta sÄ det var ganska sÄ bra. Jag var glad. Jag kom hem till ett tomt hem och tittade en julfilm och packade in klappar. En vÀldigt lugn dag helt enkelt.

    On Friday the plan was to get out pretty early to go shopping for Christmas presents but that didn’t really happen and most of the day went to just laying around. Around 5 o’clock I got out and managed to almost get all the presents which were really nice. I was happy. I came home to an empty home and watched a Christmas movie and wrapped presents. A very slow day. 


    Lördagen gick ocksÄ till att gÄ och shoppa julklappar. Jag skulle hitta nÄgra Ànnu och for ivÀg till Itis för att kolla runt lite. Jag lyckades spendera mÄnga timmar dÀr och för första gÄngen lyckades jag Àven pÄriktigt glömma nycklarna hemma. Bra just dÄ, eftersom W ocksÄ var ute och köpte presenter sÄ jag kunde inte gÄ direkt hem. SÄ efter att jag varit en tid i Itis sÄ tog jag metron till Rauttis och satte mig ner pÄ Espresso House pÄ te och ett kex. Sen fick jag gÄ runt Ànnu i nÄgra butiker för att döda tid och vÀnta att W skulle vara hemma sÄ att jag skulle kunna gÄ hem ocksÄ. PÄ Sokos lyckades jag fÄ med ett nagellack som jag lite drömt om. Det finns ett annat som jag ocksÄ drömt om men den fanns inte dÀr och jag hade en supertrevlig försÀljare som försökte allt för att hjÀlpa mig hitta den, men det gick inte. Jag mÄste ta och fortsÀtta leta efter den. Jag lyckades gÄ kring 12 000 steg.

    Saturday also went to buying christmaspresents. I had a few I still needed to get and went to Itis to check out the stores. I managed to spend many hours there and also for the first time forgot my keys at home. Good, since W also was out shopping so I couldn’t get home. So after Itis I went to Rautatientori and sat down at Espresso House for a tea and a cookie. Then I killed some time going through a few more stores waiting for W to get home. In Sokos I managed to find a nailpolish I really wanted. There is another one I also wanted but there wasn’t any of it. I had a nice saleswoman who really did everything to help me find it but to no help. I have to keep looking for it. I walked around 12 000 steps. 

    PÄ söndagen sÄ bestÀllde vi mat via Wolt för första gÄngen och vi valde Chalupa. Maten var riktigt bra och kom vÀldigt fort sÄ det var positivt. Senare pÄ kvÀllen var jag och W till butiken för att fylla kylskÄpet och köpa pepparkaksdeg och tÄrtdeg sÄ att vi skulle kunna baka lite till julen. SÄ kvÀllen gick till det att vi bakade dem och sen var klockan sÄ mycket att vi gick i sÀng. En ganska sÄ lugn dag före julen. Skönt.

    On Sunday we used Wolt for the first time and got food from Chalupa. The food was delicious and it came fast so that was nice. Later in the evening, we went to the store to fill our fridge and buy gingerbread dough so that we could bake some for Christmas. So in the evening, we did that and after that, it was so late that we went to bed. A very slow day before Christmas. It was nice. 

  • Uncategorized

    MERRY CHRISTMAS

    GOD JUL Ät er allihopa! Idag tar jag lov frÄn allt som heter blogginlÀgg och tycker att ni skall göra det samma och hÀnga med familjen och nÀra och kÀra! Det skall Ätminstone jag göra.

    MERRY CHRISTMAS to you all! Today I am gonna take a break from everything called blog posts and I hope you do the same and hang out with family and near and dear! I will do that. 

  • Uncategorized

    GOING BLONDE!


    Nej, det Ă€r inte en peruk. Det Ă€r mitt hĂ„r pĂ„riktigt. Jag Ă€r blond igen. Och jag Ă€lskar det helt sjukt mycket. Och jag kan verkligen sĂ€ga att jag vill att Camilla skall bo granne och laga mitt hĂ„r varenda en morgon. AlltsĂ„ ser ni lockarna? JAG DÖR!

    No, it is not a wig. It is my hair for real. I am blonde again. And I love it a lot. And I really want Camilla to live next door so that she could do my hair every morning. Do you see the curls? I AM DYING!

    Det hĂ€r var det vi började frĂ„n. Jag har inte gjort nĂ„got Ă„t mitt hĂ„r sen Camilla senast fĂ€rgade de mörkt. SĂ„ det har bara fĂ„tt vĂ€xa och solen har gjort sitt nu i sommar. Det Ă€r superlĂ„ngt just nu och jag gillar det supermycket. Trots att kort ibland lite lockar….Men vi fĂ„r se.

    This is what we started from and I have really not done anything to my hair since Camilla colored it darker a long time ago. So it has just been growing and the sun has done it’s damage. It is really long right now and I love it. Even though sometimes short does feel cool to try again…we shall see. 

    SÄhÀr ser det ut rakt och jag Àlskar det trots att jag hittills bara sett det sÄhÀr pÄ bild. Eftersom Camilla lockade mitt hÄr direkt utan att jag sÄg mig i spegeln sÄ har jag inte Ànnu sett det live. Och som lockat sÄ Àr det ju helt sjukt fint.

    This is how it looks straight and I love it even though so far I have seen it only in these pictures. Camilla curled it right away and I never looked in a mirror. But it is so pretty curled.

    AlltsÄ jag vill ju verkligen ha dessa lockar helatiden! SÄ otroligt fint!

    Jag litar alltid till 100% pĂ„ Camilla nĂ€r det kommer till mitt hĂ„r och hon har aldrig gjort ett dĂ„ligt jobb. Även denna gĂ„ng Ă€r jag mer Ă€n supernöjd. Älskar verkligen!

    Vad tycker ni?

    I mean I wish I could have these curls all the time! So pretty!

    I always trust Camilla 100% when it comes to my hair and she has never done a bad job. Even this time I am super happy with the result. I love it!

    What do you think?
  • Uncategorized

    MY PLANS FOR WEEK 51

    Nu Àr jag ju lite sen med det hÀr inlÀgget dÄ den egentligen borde komma ut pÄ mÄndagen men eftersom jag fick söndagens inlÀgg ut först igÄr sÄ tÀnkte jag att jag lÀmnar denna tills idag sÄ blir det inte sÄ mycket pÄ en dag. Och det Àr ju bara en dag sÄ det Àr inte sÄ farligt.

    MÄndag: GÄ till Vanhan Joulumarkkinat med mamma och hennes kompis eftersom Naisten Joulumessut inte ordnades i Är. PÄ kvÀllen Fredas Fitcamp.
    Tisdag: Skall gÄ efter ett par paket som bÄda hamnat pÄ tokiga stÀllen. PÄ kvÀllen blir det gymmet med Mande.
    Onsdag: Jullunch med Ws förÀldrar och sedan Fredas Fitcamp pÄ kvÀllen.
    Torsdag: Jag skall till Camilla pÄ kvÀllen och vi skall fixa mitt hÄr. Jag berÀttar inte desto mera om det men ni fÄr se sen.
    Fredagen: Inga planer Ànnu.
    Lördag och Söndag: Inget speciellt Ànnu utom troligen gymmet pÄ lördagen.

    Jag tror att de dagar dÄ jag inte har mycket nÄgot sÄ gÄr till julklappsshopping och blogg-grejer helt enkelt. För ja, med julklapparna Àr jag igen ute i sista minuten. SÄ som varje Är.

    Vad skall ni göra den hÀr veckan?

    Now I am a bit late with this post since it should be up on Monday, but since I got Sundays post up yesterday I thought I would leave this for today so that there wouldn’t be so much on one day. And it is only one day anyway so it is not that bad. 

    Monday: Go to Vanhan Joulumarkkinat with mon and her friend since Naisten Joulumessut is not this year. In the evening Freda Fitcamp. 
    Tuesday: Gonna go after a few packages that both went to weird places. In the evening it is gym time with Mande. 
    Wednesday: Christmas Lunch with Ws parents and then Fitcamp in the evening. 
    Thursday: I am gonna go to Camilla’s and we are gonna fix my hair. Or she is. I am not gonna tell you any more about it now but you will get to see. 
    Friday: No real plans yet. 
    Saturday and Sunday: Nothing special except probably gym on Saturday. 

    I think that on the days when I don’t have much planned will go to Christmas present shopping and blog-things. Because yes I am once again very late with all the Christmas presents. Every year. 

    What are you gonna do this week?

  • Uncategorized

    MY WEEK 50: THE LUCKY BASTARD AND PROTEIN TREATS


    PÄ mÄndagen hade jag som sagt en ledig dag och hade inte gjort mycket planer för dagen. Jag tÀnkte att vi skulle ta och stÀda och gÄ till butiken för att fylla kylskÄpet. Vi fick lite stÀdat nog men annars var det Àn ganska sÄ lugn dag dÄ W kom ihÄg Halo spelet och fick lust att spela det sÄ han kopplade in XBoxen till tvn. Jag satt och skrev och flyttade bilder till extern hÄrdskiva. En av Ws kompisar kom hit Àven och de spelade en stund. Jag Äkte sedan ivÀg pÄ trÀningarna till Freda och det var en helt super trÀning igen. Vi hade nog helt sjukt roligt som det kanske syns i klippen. Sen pÄ vÀgen hem köpte jag nÄgra nya pennor och vi gick tillsammans med W till Lidl för att köpa mat. Ganska basic mÄndag helt enkelt. Vi lagade hamburgare med fiskpinnar.

    On Monday I had as I said a free day and didn’t have many plans. I was thinking that we could clean and go to the store to fill the fridge. We got some cleaning done but otherwise, it was quite a chill day. W remembered Halo and got the urge to play it so he got the Xbox set up to the tv. I sat and wrote and moved around some pictures to the external hard drive. One of Ws friends came over and they started playing with MTG. I went to the workout at Freda and it was great. We had a lot of fun as you can maybe tell by the clips. On the way home I bought some new pens and then with W we went to Lidl to buy food. A pretty basic Monday. We ate hamburgers with fishsticks. 

    Tisdagen började för min del klockan 6 pÄ morgonen. Vilket den gör oftast dÄ jag skall pÄ jobb. Jag sitter alltid en stund och gör lite grejor pÄ morgonen medan jag dricker mitt te och sedan gör mitt morgonmÄl i en shaker och tar med. Den Àr sÄ lÀtt att dricka i tillexempel spÄrvagnen. Jag jobbade pÄ ett riktigt trevligt stÀlle och skall jobba dÀr nÄgra dagar till sÄ det Àr roligt. NÀr jag sedan vid halv 5 kom ivÀg frÄn jobbet sÄ trÀffade jag W pÄ Kompassen och vi Äkte till Itis för att gÄ och Àta till The Lucky Bastard eftersom jag vann en tÀvling pÄ instagram tack vare det att jag fotat min mat och lagt ut. SÄ det lönar sig att vara lite weird och fota sin mat. Jag tycker verkligen om The Lucky Bastard och maten var helt super igen. W gav 8/10 Ät hamburgaren. Vi Ät bÄda Finnish Blue som innehÄller auraost. Sen gick vi lite runt men lyckades inte köpa nÄgonting.
    PÄ kvÀllen bestÀmde jag mig för att ge mig sjÀlv en liten julklapp och bestÀllde hela F.U.N Laquer Simply Nailogical nagellackskollektionen för att jag hörde att de slutar tillverka den och flippade lite. Dom Àr sÄ otroligt vackra att jag bara blev tvungen att Àga alla. Camilla förstÄr mig Ätminstone. Ibland fÄr man köpa lite Ät sig sjÀlv. Det kom ju trots allt skatteÄterbÀring och lönedagen Àr ocksÄ bara nÄgon dag ifrÄn.
    Resten av kvÀllen tog vi det riktigt lugnt och sÄg pÄ en julfilm frÄn Netflix. NÀr klockan nÀrmade sig 12 sÄ gick vi i sÀng.

    Tuesday started for me at 6 o’clock in the morning. Which it usually does if I have work. I always want to sit in peace drinking my tea and doing some things on the computer and then I make my breakfast in a shaker and take it with me. It is so easy to drink in, for example, the tram. I worked in a nice place and I will work a few more days there so that is nice.  When I finally at half 5 got off work I met W at Kompassi and we went to Itis to The Lucky Bastard to go eat. I won a free meal for two on Instagram for posting a picture of my food. So it does pay off to be insane and take pictures of food. I really like the place and the food was really good. W gave the burger an 8/10. We both ate the Finnish Blue which has blue cheese. Then we did browse a bit the shops but didn’t manage to buy anything. 
    In the evening I decided to get myself an early Christmas present and ordered the whole F.U.N Laquer Simply Nailogical polish collection because I heard that they are gonna stop making them so flipped a bit. They are just so beautiful and I want them all. Camilla understands me at least. Sometimes you are allowed to buy something nice for yourself. It is also payday soon so. 
    The rest of the evening we took it really chill and watched a Christmas movie from Netflix. When it was getting closer to 12 we went to bed. 

    PÄ onsdagen vaknade jag sÄklart tidigt men det var en lugn morgon dÄ jag var ledig. Jag försöker alltsÄ nu hÄlla det sÄ att jag jobbar pÄ dagis tisdag,torsdag och fredag och hÄller dÄ mÄndagen och onsdagen ledig till Herbalife jobb dÄ jag ÀndÄ skall till kontoret pÄ kvÀllen dÄ det Àr Fitcamp. Efter att vi haft lugn morgon (vi slöade lÀnge i sÀngen) sÄ stÀdade vi lite och W dammsög och jag fixade mat Ät oss. Sen var det dags för mig att ta mig till kontoret för ett möte och sedan vara med pÄ glögghÀng som vi planerat in. Jag gick inte och trÀna eftersom jag skulle ha en kund pÄ kommande pÄ glögg, men kunden kom inte. Men det Àr inte sÄ farligt, det hÀnder ibland och jag hade en helt super kvÀll och pratade med sÄna powermÀnniskor att huhu. Nu börjar det hÀnda saker sÀger jag. DÀr fanns Àven helt sjukt goda treats som var gjorda av proteinstÀnger. AlltsÄ jag skÀmtar inte ens. SÄ otroligt! Det blir nÄgot att laga till julbordet. Jag kom hem vid 21 tiden och satt en stund vid datorn och tittade pÄ en vlogmas video och gick sen i sÀng. W kom hem mitt i natten igen.

    On Wednesday I woke up early as usual but still had a chill morning since I was free. I am trying to have work at kindergartens Tuesday, Thursday and Friday and have Monday and Wednesday for Herbalife work since I am anyway going to the office in the evenings for Fitcamp.  After a very slow morning (we hung out in bed quite a while) we did clean a bit and W vacuumed and I made some food. Then it was time for me to go to the office for a meeting and have a small Christmas get together with treats. I didn’t go workout since I had a customer coming to it, but that didn’t happen. But it is not the end of the world. It happens and I did have a great evening talking to some power women. Things are gonna start happening. There were also some really delicious treats that were made out of protein bars. I mean I am not even kidding. It is crazy! I am so gonna make some for the Christmas table. I came home at around 9 o’clock and sat in front of the computer for a while and watched a vlogmas videos and then went to bed. W came home in the middle of the night again.

    Torsdagen var igen jobbdag. Inget mer on den delen av dagen. Efter det sÄ gick jag till gymmet med Mande igen. NÀr jag vÀntade pÄ honom sÄ tog jag och provade hur lÀnge jag kan springa pÄ springmattan i strÀck. Jag lyckades springa 6 minuter i strÀck och det kÀnns ganska sÄ otroligt fint. Jag Àr verkligen nöjd. Jag vet att mÄnga av er kanske tÀnker att 6 minuter Àr ju ingenting, men för mig Àr det mycket. Och jag kommer nog att jobba pÄ det och bli bÀttre. Sen hade vi en riktigt bra trÀning med Mande och efter det skulle jag gÄ till posten efter ett paket men nÀr jag kom till HagnÀs sÄ förstod jag att posten hade stÀngt. SÄ jag var en svÀng till butiken och sen promenerade hem medan jag pratade med en kompis i telefon. Jag var ensam hemma den kvÀllen och gick vid 23 och sova efter att jag lyssnat pÄ en webinar.

    Thursday was a workday again. Not much to say about that part of the day. After that I went to the gym with Mande again. While I was waiting for him I went and tried how long I was able to run on the treadmill. I came up to 6 minutes which feels good. I am very happy. I know that many of you probably think that 6 minutes is nothing, but for me it is huge. I am really gonna work on it and get better. Then we had a good workout and after it I was supposed to go to the postoffice to get a package but when I came there I realized it was closed. So I went to the store and walked home while talking to a friend. I was home alone and went to bed at 11 o’clock after listening to a webinar. 


    PĂ„ fredagen
    vaknade jag 6 efter alldeles för lite sömn eftersom jag vaknade ett par gÄnger under natten. Jag hatar nÀr det hÀnder. Men upp mÄste jag dÄ eftersom jobbet kallade. W hade blivit hos sin kompis övernatt sÄ jag var helt ensam pÄ morgonen. Efter jobbet kom jag hem och inte mÄnga sekunder senare kom W hem och med sig hade han en pÄse frÄn Hesburger. Ibland fÄr man strunta i matlagning och lÄta nÄn annan sköta det. Sen sÄ frÄgade Emma och jag ville komma och hÀnga till nÄgon bar och jag bestÀmde mig för att göra det. Efter en dusch och lite klÀdpanik (W var superbra hjÀlp) sÄ lyckades jag fÄ ut mig sjÀlv. Det bÀsta med att bo hÀr vi bor Àr att mÄnga vill komma hit i nÀrheten till barer sÄ jag kan bra promenera. Vi gick till Aleksis K och satt dÀr och pratade och drack och spelade lite Kimble och Poliittisesti EpÀkorrektia. NÀr vi spelade de andra spelet sÄ hade nÄgra killar joinat och det blev lite jobbigt dÄ alla var ganska sÄ fulla. SÄ i nÄgot skede kÀndes det att nu Àr det dags att gÄ hem och det gjorde jag. BÀsta var att jag kunde promenera hem. Skönt. Klockan var nÀrmare 2 nÀr jag kom hem och det var nog sÀngen direkt.

    On Friday I woke up at 6 o’clock after way too little sleep since I woke up a few times during the night. I hate when that happens. But I had to get up since work was a thing. W had stayed the night at a friend place so I was alone. After the workday, I came home and not long after W came home with a bag from Hesburger. Sometimes it is okay to just let loose and let the cooking be done by someone else. A while later Emma asked me to come out and hang to a bar and I decided why not. After a shower and a clothing panic (W was helpful) I managed to get out. The best thing about living where we live is that a lot of people wanna come to these neighborhoods so I can walk. We went to Aleksis K and talked and drank and played Kimble and Poliittisesti EpĂ€korrektia (it’s like Cards against humanity). When we played the second game there were a few drunk guys that joined and it got a bit annoying since they were pretty drunk. At some point, I just felt like it was time for me to leave and so I did. The best was that I could walk home. So nice. It was closer to 2 o’clock when I got home and it was bedtime.

    Lördagen startade vÀldigt sent kan jag sÀga. Trots att jag vaknade ganska sÄ tidigt. Jag hade lagt klockan pÄ först 9 eftersom jag gick i sÀng sÄ sent. Men av nÄgon konstig orsak sÄ gick jag tillbaka i sÀng och vi kom upp dÀrifrÄn nÀrmare 12 tiden. Oho. Det hÀnder ibland. SÄ vÄrt morgonmÄl blev vÄr lunch. Jag skulle gÄ med Mande till gymmet men blev nog tvungen att avboka det dÄ jag och W skulle ivÀg till hans bror och hÀnga. Det skulle ha blivit sÄ sent annars. DÄ vi hade planerat att vara dÀr kring 13. Det hÀnde ju inte. Vi vÀntade pÄ att en maskin byke rullade fÀrdigt och sen Äkte ivÀg. Bussresan tog 1 och en halv timme av nÄgon orsak sÄ vi var dÀr först kring 16. Sen blev det mat och pojkarna spelade MTG och sÄnt. Men vi hade riktigt roligt och bestÀllde ostpizza. Jag tror att vi kom hem kring 1ish. Sena kvÀllar Àr tydligen grejen nu.

    Saturday started very late I have to say. Even though I did wake up pretty early. I had the alarm at 9 o’clock since we did get to bed so late. But for some odd reason, I went back to bed and we got up around 12. I mean it happens to us all. So our breakfast was more like lunch. I was supposed to go to the gym with Mande but I had to skip since we had plans with W to go to his brother and it would get so late since it was planned to be there at 1 o’clock. We didn’t manage to get there to 1. We waited for a load of laundry to be ready and then left. The bus ride took us 1 and a half hours for some reason and we were there around 4 o’clock. Then we ate and the boys played MTG and all that. We had a lot of fun and ordered a cheese pizza. I think we came home around 1ish. Late nights seems to be the thing. 


    PÄ söndagen tog vi bÄda det ganska sÄ lugnt största delen av dagen och bara satt framför tvn ungefÀr. Jag kÀnde mig lite dÄlig för att vara helt Àrlig men det blev bÀttre nog sen. PÄ kvÀllen tog vi oss till Tuomaan Markkinat för att bara promenera runt. Jag lyckades köpa en ring och W köpte en pÄse Jerkku frÄn Kuivalihakundi. Smaken som han tog Àr rökt och OMG sÄ otroligt gott kan jag sÀga er. Vi kommer sÄ att behöva fler pÄsar. Vi gick ocksÄ till Xmas Garage och kollade och det var kul. Efter det gick vi hem med en Subway batong och Antti kom över för att spela MTG. Jag satt och tittade pÄ Gilmore Girls medan killarna spelade. Kring 1 gick vi i sÀng igen.

    On Sunday we both took it very easy most of the day and just sat in front on the tv pretty much. I felt a bit off too, to be honest but it got better. In the evening we went to Tuomaan Markkinat to walk around a bit. I found myself a ring and W bought Jerkku from Kuivalihakundi. It was a smoke flavored and OMG it was good. I have to say that we might need more bags. We also went to Xmas Garage and looked around and it was cool. After that, we went home with a Subway and Antti came over for some MTG. I sat and watched Gilmore Girls while the guys were playing. Around 1 o’clock we were in bed. 


    SÄhÀr sÄg min vecka ut. Hur sÄg er ut?


    This was my week. How was yours?
  • Uncategorized

    MY RED FESTIVE NAILS

    Nu kommer nagellack-inlÀgget som jag lite nÀmnde i veckoinlÀgget och jag mÀrkte igen att jag nog behöver öva pÄ att ta bilder pÄ mina naglar. Det Àr inte lÀtt kan jag sÀga er, men jag gör mitt bÀsta. NÀr jag gjorde dessa sÄ kom jag pÄ varför jag har sÄ mÄnga nagellack i min samling. Det finns ju sÄ otroligt fina lack! Det hÀr röda hoppade till favoritlistan efter den hÀr lackningen kan jag berÀtta Ät er!

    Here comes the nail polish-post I mentioned in the my week-post and I again did realize that I really need to practice taking pictures of my nails. It is not easy I can tell you that but I am doing my best. When I did these I also remembered why I have so many nail polishes in my collection. There are so many pretty polishes! This red one did jump up with my favorites after this. 

    NÀr jag försökte komma pÄ vad jag skulle lacka pÄ mina naglar sÄ var min första tanke nÄgot lite juligt och dÄ fick det bli rött. Det hÀr lacket kommer frÄn Golden Rose och Àr ett matte velvet lack sÄ det Àr lite matt. Det kanske syns lite pÄ bilden. Det var superfint bara sÄhÀr ocksÄ, men jag ville nu den hÀr gÄngen ha lite mera. 
    When I tried to come up with what to paint on my nails my first thought was to do something Christmas related so red it was. This red polish is from Golden Rose and it’s a Matte Velvet polish so it is a bit matte in the picture. I don’t know if you can see it in the picture. It is really pretty like that, but this time I wanted something a bit more.

    SÄ det fick bli glitter! Dessa har verkligen fÄtt mycket kommentarer av folk och jag förstÄr varför. Jag tycker dessa blev helt superfina och ser vÀldigt festliga ut. Lacket jag anvÀnde som glitter Àr frÄn Essence och heter Jewelry Top Coat 33 Where Is My Crown. Jag tycker den ser lite guldigare ut i flaskan Àn just nu pÄ mina naglar men det kan hÀnda att mina ögon spelar spratt. Jag anvÀnde en sminksvamp för att lÀgga pÄ glittret. Funkar superbra och det Àr definitivt en rekommendation ifall ni inte Ànnu provat.

    Vad tycker ni om dessa? Och vill ni se flera nagellacks-inlÀgg i framtiden?

    So glitter it is! These have really gotten a lot of comments from people and I do understand why. I really like how these turned out and they do look festive. The polish I used for the glitter is from Essence and is called Jewelry Top Coat 33 Where Is My Crown. I feel like it seems a bit more golden in the bottle than on my nails but that might be just my eyes seeing something weird. I used a makeup sponge to put on the glitter. It works so well and I do recommend trying it out if you haven’t. 

    What do you think of these nails? And do you wanna see more nailpolish posts in the future?

  • Uncategorized

    MY PLANS FOR WEEK 50

    MÄndagen: Det skall stÀdas och vi skall gÄ till butiken för att fylla kylskÄpet lite, detta brukar vi göra pÄ söndagen egentligen men eftersom jag var pÄ sprÄng hela dagen sÄ blir det idag. Dessutom skall jag nog försöka göra lite pÄ nÀsta vlog och ordna lite pÄ bilder och sÄdant. PÄ kvÀllen blir det sen Fredas Fitcamp sÄklart.
    Tisdag: Jag har jobb och efter det skall jag och Lillebror ut och Àta nÄgonstans sÄhÀr skatteÄterbÀringspengar till Àra. Det blev Àndrat eftersom Lillebror inte kan men istÀllet sÄ far jag och W ut och Àter nÄgonstans. Tar troligen ocksÄ och bestÀller lite produkter frÄn Herbalife för att fÄ nÄgra julklappar ocksÄ fixade.
    Onsdag: Inga fasta planer utom Fredas Fitcamp pÄ kvÀllen men jag tror att jag skall försöka göra blogg-grejer och vloggen.
    Torsdag: Jobb igen men annars nog helt tom dag. Troligen blogg-grejs pÄ kvÀllen.
    Fredag: Jobb. Igen samma som pÄ torsdagen. 
    Lördag och Söndag: Inga planer egentligen men jag skulle kunna tÀnka mig att hitta pÄ nÄgot med W. Men vi fÄr se om det droppar nÄgot annat.

    Inte sÄ mycket spÀnnande Ànnu, men vi fÄr se vad som hÀnder. Söndagens inlÀgg kanske blir lÄngt ÀndÄ, för de alla blir tydligen det. Haha. Kolla nu förra veckans!

    Monday: We are gonna clean and go to the store to fill the fridge a bit, this is something that we usually try to do on Sunday but since I was gone the whole day it has to happen today. I will also try to do a bit on the next vlog and organize some picture and files. In the evening I have Fitcamp of course. 
    Tuesday: I have work and then me and Little Brother are gonna go somewhere and eat. That got moved and instead, I and W are gonna go somewhere to eat.  Probably gonna do an order from Herbalife to get some products for Christmas present. 
    Wednesday: No plans except Fitcamp in the evening but I think I will try to get some blogging done. And edit on the vlog. 
    Thursday: Work again but otherwise nothing. Probably some blog-things in the evening. 
    Friday: Work. Then probably the same thing as on Thursday. 
    Saturday and Sunday: No plans but I can see me and W doing something together. But we shall see what drops in my lap. 

    Not much exciting at this point, but we shall see what happens. Sundays post might become long anyways, because they seem to become long. I mean do take a look at last weeks!