Emmelemzi
-
HOME AGAIN
Hemma igen. Efter mÄnga timmar i bilen dÄ det var nÄgra andra som ocksÄ ville hem frÄn midsommarfirandet. Klockan Àr kring 22 och normalt skulle jag vÀl ungefÀr nu börja göra mig fÀrdig för sÀngen men jag Àr inte trött riktigt Ànnu. Mina rutiner gick sÄ upp och ner under den hÀr veckan att jag Àr helt lost.
SÄ jag skall vÀl försöka fÄ lite mera gjort i kvÀll och sedan stiga upp tidigt imorgon och försöka komma tillbaka till en lite normalare rytm igen. För jag vaknade oftast kring 10 pÄ mornarna dÀr. HÀr sÄ blir det ju oftast kring 7. Jag skall inte ens prata om nÀr de andra lyckades dra upp sig. Jag kan sÀga att jag fick alltid nÄgra timmar för mig sjÀlv dÀr pÄ morgonen.
Det var roligt att komma bort frÄn stan och jag kÀnner att jag har mera motivation att skriva nu Àn tidigare. Jag fick ju ett veckoinlÀgg skrivet till och med. Det kÀnns skönt. Jag Àr ju lite efter fortfarande men smÄningom. Lite i gÄngen.
Home again. After a lot of hours in a car because there were a few others that also wanted to get home from their summer cottages. It is about 10pm and normally I would now be getting ready for bed but to be honest I am not that tired yet. My routines got trashed during this week that I am so lost.Â
So now I am gonna try to get a few more things done and then get up early tomorrow and get a more normal routine again. Because over there I got up around 10am. Here I usually get up around 7am. I am not even gonna say when the others got up. I can tell you that I did have a few hours to myself in the mornings.Â
It was fun to get away from the city and I feel more motivated to write again. I did get one weekly post written there. It feels good. I am still a bit behind but one post at a time. Small steps. -
MY PLANS FOR WEEK 25
Nu Àr det hÀr inlÀgget verkligen försenat men jag glömde helt bort att jag mÄste göra ett veckoinlÀgg nÀr vi Äkte till landet pÄ tisdagen. Plus att det Àr inte sÄ mycket spÀnnande som hÀnder dÄ vi faktiskt Àr pÄ stugan Ànda till söndagen. Men jag kan vÀl hitta pÄ nÄgot litet att skriva.
MÄndag: Milla kommer pÄ te. PÄ kvÀllen skall jag till Freda för en nÀringsförelÀsning och efter ett paket frÄn posten.
Tisdag: Packa inför veckan pÄ stugan. Och sitta i bil största delen av dagen.
Onsdag: HÀng pÄ stugan. Kanske lite blogg-skriveri.
Torsdag: Kommer lite fler till stugan och hÀnga.
Fredag: Midsommar. Skall Àta gott och hÀnga i bra sÀllskap.
Lördag: Ta det lugnt.
Söndag: à ka hem igen.Vad skall ni göra pÄ midsommaren?
Now, this post is very late since I completely forgot about it when we left for the cottage on Tuesday. Plus this week is not gonna be that interesting since we are at the cottage until Sunday. But I can write something.Â
Monday: Milla is coming over for tea. In the evening I am going to Freda for a nutrition lecture and after that, I am going after a package from the post.Â
Tuesday: Pack everything for the week at the cottage. And sit in a car most of the day.Â
Wednesday: Hang out at the cottage.Â
Thursday: Some more people are coming to the cottage.Â
Friday: Midsummer. Gonna eat good food and hang out in good company.Â
Saturday: Take it easy.Â
Sunday: Get home.Â
What are you doing on midsummer?
-
MY WEEK 11: THE WORST HEADACHE AND WORKING A LOT
11.3 MÄndag / Monday
Jag var pĂ„ ett nytt dagis och det var roligt. Vi firade 1Ă„r och 7 mĂ„nader. Efter det Ă„kte jag till kontoret och Fitcamp. PĂ„ vĂ€gen hem sĂ„ lyckades jag Ă„ka förbi min hĂ„llplats och eftersom mycket hĂ„llplatser Ă€r urbruk sĂ„ fick jag gĂ„ en ganska sĂ„ lĂ„ng vĂ€g. Just nĂ€r vi planerat med W att gĂ„ till butiken. Han promenera nog emot en bit. Man skall verkligen inte kolla pĂ„ telefonen nĂ€r man av. Jag saknade pappa lite extra den kvĂ€llen.I was at a new kindergarten and it was a lot of fun. We celebrated 1year and 7 months. After work, I went to the office and Fitcamp. On the way home I managed to miss my stop and since a lot of the stops are not in use I had to walk quite a bit. Right when we had planned to meet up and go to the store. W did walk towards me so that was nice. You shouldn’t look at your phone in the tram when you are just about to get off. I missed dad a bit extra that evening.Â
12.3 Tisdag / Tuesday
Jag var pĂ„ jobb och fick höra om möjligheten om ett lĂ€ngre vikariat. Resten av kvĂ€llen var en lugn kvĂ€ll och vi började se pĂ„ serien YOU. VĂ€ldigt creepy. Men rekommenderas. Jag gick ganska tidigt i sĂ€ng. Bilderna tog jag för att bevisa att jag faktiskt ibland Ă€ven gĂ„r bĂ„de ner och upp för trapporna eftersom #hissiselfie tog vind pĂ„ instagram.I went to work and got to hear of the possibility of a longer gig. The rest of the evening was quiet and we started the series YOU on Netflix. Very creepy. But I do recommend. I went to bed very early. The pictures I took to show that I do actually also walk the both up and down since #hissiselfie was starting to be a thing on instagram.Â
13.3 Onsdag / Wednesday
Jag satt pĂ„ kontoret största delen av dagen och fick ett inlĂ€gg skrivet och planerade trĂ€ff med en kund. Sen blev det Ă€ven Fitcamp med fina mĂ€nniskor. Jag skulle pĂ„ Stand Up pĂ„ kvĂ€llen men det var sĂ„ fullt att det skippade jag, men trĂ€ffade Ă€ndĂ„ Frida och Stella och sen joinade Kati, Steffi och Axel efter Stand Upen. Vi satt pĂ„ Bar Con och hade det riktigt mysigt. Jag kom hem supersent till ett tomt hem dĂ„ W var hos en kompis.I sat at the office most of the day and got a post written and planned a meeting with a client. Then we had Fitcamp with great people. I was going to Stand Up in the evening but it was so full that I skipped it but met up with Frida and Stella and after the Stand Up we got joined by Steffi, Kati and Axel. We sat at Bar Con and had a really good time. I came home super late to an empty apartment since W was at a friend.Â
14.3 Torsdag / Thursday
Jag fick det lĂ„nga vikariatet och det kĂ€ndes sĂ„ super. Jag fick sĂ„ att jag inte jobbar onsdagar sĂ„ att jag kan jobba med Herbalife dĂ„ sĂ„ det kĂ€ndes helt perfekt. Var i en ny grupp och det var helt roligt, trots att deras hall var sĂ„ varm nĂ€r man skulle klĂ€ pĂ„ barnen att jag fick huvudvĂ€rk och frös lite ute. Kom hem och bara grĂ€t för mitt huvud höll pĂ„ att ta livet av mig. Jag tog en tupplur och en dusch men det hjĂ€lpte inte riktigt.I got the long gig and it felt great. I also got it so that I don’t work on Wednesdays which it how I wanted it to be able to work on Herbalife and such on that day. So it was perfect. I was at a new group and it was fun even though the space where you dress the kids for going out was so warm that I got a headache. I came home and cried because my head was killing me. I took a nap and a shower but it didn’t help.Â
15.3 Fredag / Friday
HuvudvĂ€rken var borta som tur. Jag var pĂ„ jobb och pĂ„ kvĂ€llen fick W stĂ€ddille sĂ„ vi stĂ€dade och jag tvĂ€ttade byke. Sen sĂ„g vi pĂ„ Fast&The Furious 7 och grĂ€t. De som sett vet varför.My headache was gone thank goodness. I was at work and in the evening W got some cleaning frenzy so we cleaned and I washed some laundry. Then we watched Fast&Furious 7 and cried. You who have seen it know why.Â
16.3 Lördag / Saturday
W Äkte ivÀg till en kompis och jag blev ensam hemma och tittade pÄ QueerEye, skrev inlÀgg och klippte vlog. Jag fick stÀdinspiration pÄ kvÀllen och klockan var över 12 nÀr jag gick i sÀng. Sent, för sent.
W went to a friend and I was left home alone to watch QueerEye, write posts and edit vlog. I also got a cleaning frenzy in the evening and it was around 12 o’clock when I got to bed. Too late.Â17.3 Söndag / Sunday
Jag stĂ€dade lite pĂ„ morgonen och Ă„kte sen till kontoret för att trĂ€ffa en kund för en mĂ€tning. Sen trĂ€ffa jag W och vi Ă„kte ivĂ€g till mamma för att Ă€ta och paija katt. Hem via butiken dĂ€r vi ocksĂ„ nappade med Antti som kom med oss hem. Pojkarna tittade pĂ„ en serie medan jag satt och skrev. Jag somnadei nĂ„got skede och blev vĂ€ckt av W nĂ€r Antti var pĂ„vĂ€g hem. Jag tvĂ€ttade ansiktet och gick tillbaka i sĂ€ng. Klockan var kring 1.I cleaned a little in the morning and then went to the office to meet a client for a body composition. After that I met up with W and we went to my mom to eat and play with the cats. We went to the store on the way home and took Antti with us. The boys watched a series while I sat writing. I fell asleep at some point and got woken up by W when Antti was leaving. I washed my face and went back to sleep. It was around 1 o’clock.Â
-
FIRST MORNING AT THE COTTAGE
Klockan Àr 14:03 och jag sitter hÀr pÄ landet vid köksbordet och lyssnar pÄ nÀr killarna snarkar. Okej, de snarkade för en stund sen. Nu har redan en av dem vaknat. Jag har suttit hÀr redan nÄgra timmar och fÄtt skrivet pÄ inlÀgg och flyttat bilder frÄn telefonen och sÄdant. Det kÀnns skönt att fÄ gjort saker som jag finner sÄ svÄra hemma. Eller trÄkiga, sÄ som att flytta bilder.
HÀr har man tid pÄ ett helt annat sÀtt dÄ det inte finns sÄ mycket annat som distraherar.
Mina rutiner hÀr kommer kanske inte vara helt likadana som hemma. SÄ som jag gick i sÀng först kring halv 3 i natt och steg upp vid 10. Men jag tycker att det Àr helt okej att bryta rutiner ibland. Speciellt dÄ nÀr man Àr pÄ lande. Men en grej som jag nog aldrig glömmer Àr morgonmÄlet. Som Àr samma som hemma trots att den Àts först kring halv 12. Haha.
It is about 14:03 and I am sitting here at the kitchen table at the cottage and listening to the guys snore. Okay, they were snoring a moment ago. Now one of them is up. I have been sitting here for a few hours and gotten some writing done and moved some pictures from the phone and stuff like that. It is so nice to get things done that I find so hard to do at home. Or boring, like moving pictures.Â
Here there is time in a totally different way since there’s not much else to distract.Â
My routines over here are probably not gonna be totally the same as at home. I went to bed around 2:30 last night and woke up around 10. But I find it okay to break them a bit sometimes. Especially here at the cottage. But one thing I will never give up or forget is my breakfast. Which is exactly the same even though it got eaten around 11:30. Haha. -
THREE THINGS I WANT
Just nu sÄ finns det mycket saker jag verkligen skulle behöva. Först pÄ listan ligger nog lÀgenheten, men om man bortser frÄn det sÄ Àr dessa tre de som jag verkligen vill ha.
Först sÄ har vi sÀngen, som nog faktiskt Àr en sak jag behöver eftersom jag sÄlde min gamla till mamma nÀr jag flyttade in hÀr. Den dÀr sÀngen frÄn Ikea heter Nordli och Àr sÄ fin. Jag Àlskar att den har förvaringslÄdor och headboarden Àr ju sÄ fin. Eftersom jag troligen kommer att flytta in i en ganska sÄ liten lÀgenhet sÄ kommer alla förvaringsmöjligheter att vara nödvÀndiga. SÄ den hÀr sÀngen ligger högt pÄ listan.
Till nÀst har vi Michael Kors Access Smartwatch. Jag tycker om mycket som Kors har och den hÀr Àr definitivt i topp 3. Jag vill ha en smartwatch men de flesta ser sÄ otroligt sportiga ut och jag vill kunna ha den pÄ fest ocksÄ sÄ den hÀr ser perfekt ut för bÄda. Den Àr ju tyvÀrr ganska dyr, men jag har ju en födelsedag pÄvÀg sÄ kanske kanske. Hoppas verkligen. Hint hint Ät er alla som funderar pÄ att ge mig presenter. Haha.
Sist idag sÄ har vi det hÀr stÄbordet frÄn Ikea. Bekant heter den och jag tror verkligen att den skulle kunna vara superbra. Att kunna vÀlja mellan att stÄ och sitta skulle kunna vara jÀttebra för kroppen. DÄ jag kan göra jobb hemifrÄn ocksÄ sÄ drömmer jag om en liten jobbhörna. Hoppas innerligt att min nÀsta lÀgenhet skulle ha plats för nÄgot sÄnthÀr. Skulle vara sÄ otroligt fint. Har nÄgon av er provat att stÄ och jobba och vad har ni tyckt? Vill verkligen höra!
Finns det nÄgot ni drömmer om att fÄ? BerÀtta gÀrna!
Right now there is a lot I would need. First of all, is the apartment but if we look away from that then these three are up there.Â
First, we have the bed which is also something I do really need along with the apartment since I sold my old one to mom when I moved here. This bed is from Ikea and it is the Nordli bed and it is pretty. I love that it has the drawers for storage and the headboard is so pretty. Since I am probably moving to something really tiny all storage solutions are very welcome. So this bed is up there at the top.Â
Next, we have the Michael Kors Access Smartwatch. I love a lot of the things Kors has and this one is really at the top 3. I really want a smartwatch but they all look so sporty and I want to be able to have it all the time so this looks really good. It is as you all probably guessed very expensive, but I do have a birthday coming up soon so here’s to hoping. Here’s a hint to all who are thinking of getting me something. Haha.Â
Last but not least we have this table from Ikea. It is called Bekant and it is a desk that you can lift and stand at too as well as sit. And I really think that could be really good for the body. As I can work from home too I am dreaming of a small workspace. I really hope that y next apartment is gonna have a small space for that. It would be so great. Has any of you tried standing and working and what have you thought about it? I would love to hear your thoughts!
Is there something you are dreaming of getting? Tell me!14.6.2019 16:12 -
MY PLANS FOR WEEK 24
Photo by Nathan Cowley from PexelsSÄhÀr gÄr det nÀr man inte lyckas dÄ skrivet nÀr man planerat och Äker pÄ kryssning pÄ mÄndag. DÄ blir allt lite sent, men det Àr okej. Jag tÀnker inte slÄ mig sjÀlv för det. HÀr har vi nu ÀndÄ den hÀr veckan.
MÄndag: Packa för kryssningen till Stockholm.
Tisdag: HĂ€ng i Stockholm.
Onsdag: Kommer hem frÄn kryssningen och skall bara ta det lugnt.
Torsdag: Duscha, skriva lite inlÀgg och tvÀtta byke.
Fredag: Vi skall troligen gÄ till butiken men annars sÄ tror jag att jag gör blogg-grejs.
Lördag: Inga planer.
Söndag: Jag skall pÄ en vÀldigt fin fest som jag tÀnker berÀtta mera om senare.Vad skall ni göra nu den hÀr veckan? NÄgot roligt?
This is how it goes when you don’t manage to write when you planned and go on a cruise on monday. Everything comes out a bit late. But it is okay and I am not gonna feel bad about it. Here we have this week.Â
Monday: Pack for the cruise to Stockholm.
Tuesday: Hang out in Stockholm.
Wednesday: Come home from the cruise and just take it easy.Â
Thursday: Shower, write posts and wash laundry.
Friday: We are gonna go to the store but otherwise I will do blogstuff.
Saturday: No plans.
Sunday: I am going to a very special party that I am gonna talk about more later.ÂWhat are you doing this week? Something fun?
-
MY PLANS FOR WEEK 23
Den hÀr veckan Àr verkligen inte hemskt spÀnnande dÄ det Àr min första lediga vecka och min hjÀrna var Ànnu helt klar igÄr att gÄ pÄ jobb idag. Men det behövde jag ju inte göra. Jag skall försöka planera nÀsta vecka lite bÀttre sÄ att det inte bara blir slappande.
MÄndag: Jag tar en lugn morgon och vaknar utan vÀckarklocka och sedan gÄr till kontoret i nÄgot skede. Skall jobba pÄ lite info-grejer till gruppen och en flyer för Business Cocktail. Och pÄ kvÀllen blir det mÀtning och test med challenge-gruppen. Och sen skall jag lyssna pÄ webinar ikvÀll.
Tisdag: Inget planerat egentligen men jag tror att det blir att skriva blogginlÀgg och sÄ skulle jag kunna ta en promenad/lÀnk.
Onsdag: Jag skall till kontoret för att jobba lite och pÄ kvÀllen har vi sÄklart trÀning.
Torsdag: Ledig dag utan planer. Vi fÄr se vad jag hittar pÄ.
Fredag: Inga planer hittills men jag hoppas pÄ att fÄ blogg-grejs gjort.
Lördag: PÄ kvÀllen sÄ skall jag och W till hans brors födelsedagsfest sÄ det skall bli roligt.
Söndag: Jag hoppas pĂ„ att hĂ„lla dagen ledig och bara göra sĂ„nt som faller mig in, men vi fĂ„r se hur det blir.Vad skall ni göra den hĂ€r veckan?ÂThis week is not really exciting since it is my first week off work and my brain was still completely ready to go to work today. But I didn’t need to go. I am gonna try to plan next week better so that this doesn’t become a lazy summer.Â
Monday: I am gonna take a slow morning and wake up without an alarm and then go to the office at some point. I am gonna do some work and write some things for the challenge group and do a flyer for the Business Cocktail. And in the evening we have the final Tanita-scan and last tests for the challenge group. And then I am gonna listen to a webinar this evening.Â
Tuesday: Nothing planned really but I think I am gonna write posts and take a walk/run.Â
Wednesday:Â I am gonna come to the office to do some work and then in the evening we have Fitcamp.Â
Thursday: Free day with no plans. We shall see what I end up doing.Â
Friday: No plans yet but I am hoping to get some blogging done.Â
Saturday: In the evening I and W are going to his brothers birthday party so that is gonna be fun.
Sunday: I am hoping to keep the whole day free and just do things I really wanna do, but we shall see how it goes.What are your plans for this week? -
LIVING WITHOUT AN ALARM
Hederliga photobooth bilder frÄn just nu den hÀr stunden. Just nu Àr jag glad varje gÄng jag lyckas fÄ ett inlÀgg skrivet och ut i bloggen. För alla de som jag nu har pÄ listan krÀver sÄ otroligt mycket effort och jobb att det kÀnns sjukt ibland. Dessutom ligger jag sÄ sjukt mycket efter i vecko-inlÀggen att det kÀnns riktigt hemskt. SÄ ibland Àr det skönt att bara öppna den hÀr och skriva vad nu sen kommer. Och det Àr det jag gör.
Jag har fÄtt mycket gjort idag och det Àr jag glad över. Trots det sÄ blev jag lite ledsen nÀr jag mÀrkte att min motivation att göra blev bara mindre och mindre dessto mera klockan blev. Vid Ättatiden var det helt omöjligt att fÄ nÄgot gjort. Jag kanske bara mÄste förstÄ det att mina bÀsta timmar Àr pÄ morgonen och pÄ kvÀllen sÄ skall jag bara göra sÄdant som jag kÀnner för. Om det sen Àr att bara kolla pÄ en serie sÄ Àr det okej. Att inte krÀva för mycket av mig sjÀlv pÄ kvÀllen.
Nu nÀr jag har lov sÄ tÀnker jag ocksÄ försöka leva utan vÀckarklocka och se hur det kÀnns. Eftersom jag inte har nÄgot att mÄsta gÄ till direkt pÄ morgonen sÄ kÀnns det perfekt att nu prova hur min kropp fungerar. Har nÄgon av er testat nÄgot liknande?
Det kÀnns nog bra att fÄ vara lite ledig. Jag skall ju nog jobba men med annat.
Hoppas ni alla haft en hÀrlig söndag!
Kolla in Àven dessa blogginlÀgg:
What I use in the shower
LÀgenhet sökes!
My first crystals from OhLaMoonGood old photobooth pictures from right now. Right now I get so happy every time I manage to get a post written and out on the blog. Because all the ones I have on the list are ones that take a lot of effort and work that it feels insane. I also am a lot behind on weekly-posts that it feels crazy. So sometimes it is fun to just open this and start writing whatever comes out.
I have gotten a lot done today and I am happy about that. Even though I did get a bit sad when I realized that my motivation to do got smaller and smaller as it got later. At 8 o’clock it was completely useless to even try. I might just have to realize that my best hours are in the morning and in the evening I can only do things that I want to. If it is just watching a series then that it fine. And not force me to do a lot in the evenings.
Now that I am vacation I am also gonna try to live without an alarm in the mornings and see how that feels. Since I don’t have anything to go to in the morning it feels like the perfect time to see what my body thinks of it. Have any of you tried something like it?
It does feel good to have a bit of time away from that job. I am gonna work but with other stuff.
I hope you all have had a lovely Sunday!
Do check out these posts:
What I use in the shower
Looking for an apartment!
My first crystals from OhLaMoon -
MY WEEK 10: TAKING DAD TO HIS FINAL RESTING PLACE
4.3 MÄndag / MondayJag var pÄ jobb pÄ mitt gamla dagis som jag gÄtt som vÀldigt liten. Jag gjorde Àven min praktik dÀr nÀr jag studerade. Alltid roligt att gÄ dit. Sen Äkte jag till kontoret och Fitcamp och efter det hade vi möte med alla pÄ kontoret. Det var riktigt bra. Efter det blev nÄgra av oss dÀr för att lyssna pÄ Mahdollisuuksien Herbalife dÀr Emmi skulle berÀtta sin story. Det var mysigt att lyssna pÄ den tillsammans.
I went to work at my old kindergarden that I have been at when I was very small. I also was there when I was in school. Always fun to go back there. Then I went to the office and Fitcamp and after that we had a meeting. Then some of us stayed there to listen to the webinar where Emmi told her story. It was so nice to listen to it together.Â5.3 Tisdag / Tuesday
Jag var pÄ jobb pÄ samma stÀlle som pÄ mÄndagen. Vi var till butiken och köpte mat och fastlagsbullar. VI hade en lugn kvÀll och tittade pÄ Gilmore Girls och Mulan. Jag Àlskar Mulan.
I went to work to the same place. We went to the store and bought food. In the evening we watched Gilmore Girls and Mulan. I love Mulan. It is such a great movie.Â6.3 Onsdag / Wednesday
Jag var pÄ jobb pÄ samma stÀlle och gick sedan till kontoret. Jag trÀnade inte dÄ jag vaknade med hlasont och ville inte att det skulle bli vÀrre. NÀr jag kom hem sÄ hade W lagat makaronilÄda för första gÄngen ensam och den var riktigt god. Vi tittade igen pÄ en disneyfilm och hade det riktigt mysigt.
I went to work at the same place and then went to the office. I didn’t workout since I woke up with a sore throat and didn’t want to make it worse. When I came home W had made macaronicasserole for the first time on his own and it was really delicious. We watched a Disney movie again and just had a nice chill time.7.3 Torsdag / Thursday
Jag var pÄ jobb pÄ ett annat dagis.
I went to work to another kindergarden.Â
8.3 Fredag / Friday
Jag var till psykiatriska sjuksköterskan för sista gÄngen dÄ vi bÄda tyckte att jag just nu inte behöver gÄ. Det kÀnns riktigt bra att inte behöva trots att det var bra att gÄ dÀr. Och jag vet att om jag behöver sÄ kan jag ta kontakt och söka upp den hjÀlpen.
I went to the nurse and talked for the last time since we both had the feeling that I don’t need it anymore. It feels good right now even though it was good to go there and talk about things. And I know that if I need to talk to someone I can get help.9.3 Lördag / Saturday
Vi förde pappa till hans sista sovplats till begravningsplatsen. Det var sorgligt men pÄ samma gÄng sÄ var det hemskt trevligt att trÀffa slÀktingar och fÄ prata med sÄna som verkligen kÀnde honom. Vi var Àven pÄ kaffe till Lapinlahden LÀhde och det var en riktigt kiva grej.
We took dad to his last restingplace. It was really sad but at the same time it was nice to see relatives and get to talk to people that knew him really well. We also went for coffee to the Lapinlahden LĂ€hde and it was really nice.Â10.3 Söndag / Sunday
Vi var till butiken och fyllde pÄ kylskÄpet och sen for jag till kontoret för att fÄ skrivet och jag lyckades fÄ ett inlÀgg gjort trots att det tog största delen av dagen.
We went to the store to fill the fridge and then I went to the office to get some writing done and I did get a post done even if that took almost the whole day. -
MY PLANS FOR WEEK 22
Veckans planer kommer igen sÄhÀr jÀttesent. Jag Àr bara pÄnÄgotvis jÀtte lÄngsam och försöker bara överleva och fÄ allt i ordning i mitt huvud och livet annars ocksÄ. Det Àr sÄ mycket som mÄste fixas och skrivas och ordnas och pÄ samma gÄng sÄ vill jag ibland bara ligga i sÀngen. Det Àr ju trots bara lite pÄ en vecka sen jag blev singel och sÄnt Àr aldrig lÀtt för hjÀrtat.
Jag vill ocksÄ nu nÀmna igen att ifall ni vet om en lÀgenhet i Helsingfors sÄ tipsa mig. HÀr Àr inlÀgget med lite mera information om det.
MÄndag: Jobb och sen till Freda för trÀning. Jag kan berÀtta hÀr att jag drog trÀningen och det var spÀnnande och roligt.
Tisdag: Jobb igen och sedan till kontoret igen för att vara med pÄ Business Cocktail.
Onsdag: Ledig dag frÄn dagisjobbet. Planen var att göra en massa blogg-grejs och pÄ kvÀllen gÄ och se pÄ en lÀgenhet. Jag var och sÄg pÄ lÀgenheten.
Torsdag: Jag skall skriva pÄ inlÀgg och hÄlla pÄ med blogg-grejs.
Fredag: Min sista jobbdag före sommarlovet sÄ det blir lite ledsamt att sÀga hejdÄ Ät barnen.
Lördag och söndag: PĂ„ lördagen skall jag och W pĂ„ en fĂ€rdigblivningsfest sĂ„ det skall bli roligt. Söndagens planer Ă€r helt uppe Ă€nnu.Vad skall ni göra den hĂ€r veckan?My plans for this week comes very late again. I just feel really slow and am just trying to survive and get everything organized in my head and in life. It is so much that needs to get done and fixed and at the same time, I just feel like laying in bed. I mean it is just a bit over a week since I became single and it is never easy for the heart.Â
I also wanna mention again that if you know of an apartment in Helsinki then do let me know. Here is the post with a bit more information on that.Â
Monday: Work and then going to Freda for the workout. I can tell you here that I held the workout and it was fun.
Tuesday: Work again and then to the office for the Business Cocktail.
Wednesday: A day off from the kindergarten. The plan was to do a lot of blog-things and then go see an apartment in the evening. Well, I went and saw the apartment.Â
Thursday: I will write posts and do some blog-things.Â
Friday: My last workday before the summer holiday and it is gonna be a bit sad to say bye to the kids.Â
Saturday and Sunday: On Saturday we are going to a party and it’s gonna be fun. Sundays plans are completely open still.ÂWhat are you doing this week?


















































